Wycieczka do Krakowa, Zakopanego i Energylandii

Utworzono: 26-09-2023

Uczniowie naszej szkoły wyruszyli 26 września na czterodniową wycieczkę szkolną. Głównym celem wyjazdu zorganizowanego w ramach, ogłoszonego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, projektu „Poznaj Polskę” był Kraków, Zakopane i Energylandia.

Pierwszego dnia uczniowie zwiedzali, wpisaną na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, Kopalnię Soli w Wieliczce. Narzekania, które można było usłyszeć na schodach wiodących w dół, szybko ustąpiły miejsca odgłosom zdumienia i zachwytu. Kopalnia wywarła na wszystkich niesamowite wrażenie. Tego dnia był jeszcze wieczorny spacer po Rynku Starego Miasta w Krakowie.

Następnego dnia pojechaliśmy na całodzienna wycieczkę do Zakopanego. Wjechaliśmy kolejką linową na Gubałówkę, zwiedziliśmy Muzeum Tatrzańskie im dr Tytusa Chałubińskiego oraz zobaczyliśmy skocznię narciarską Wielką Krokiew.

Kolejny dzień był najbardziej wyczekiwanym dniem szkolnej wyprawy. Była to z wizyta w największym w Polsce parku rozrywki Energylandia w Zatorze. Podczas całodziennego pobytu wszyscy świetnie się bawili.

Sobota była ostatnim dniem pobytu w Krakowie. Rozpoczęła się wizytą w Muzeum Obwarzanka, gdzie dzieci poznały historię obwarzanka oraz samodzielnie go upiekli.

Następnie udaliśmy się do Muzeum, gdzie  zwiedzaliśmy wystawę "Kościuszko – bohater wciąż potrzebny" oraz weszliśmy na Kopiec Kościuszki. Później zwiedzaliśmy Katedrę Wawelską i wspinaliśmy się na wieżę, gdzie każdy mógł dotknąć Dzwonu Zygmunta. Kolejnym punktem tego dnia było zejście do Grobów Królewskich w krypcie świątyni. Z Wawelu udaliśmy się na Rynek Starego Miasta, gdzie zwiedziliśmy Sukiennice, Kościół Mariacki oraz kupiliśmy pamiątki.

W niedzielę rano pełni wrażeń i wspaniałych wspomnień wróciliśmy do domu.